Cum funcționează postul intermitent și de ce acum e momentul potrivit să-l încerci ca să slăbești

Acum ar putea fi momentul perfect pentru a încerca una dintre cele mai populare tendințe în slăbire și bunăstare.

E greu de trăit în regim de carantină, dar cu siguranță poate avea și avantaje. Poți folosi această experiență în beneficiul tău.

Acum că ești acasă 95% din timpul tău, îți poți crea un program 24/7, iar schimbarea poate fi mult mai ușoară decât crezi.

Dă-i o încercare postului intermitent și gestionează-ți greutatea corporală, în ciuda faptului că ești acasă tot timpul.

Dar să le luăm pe rând. Ce este postul intermitent?

Postul intermitent este un mod de alimentație. Spre deosebire de dietele obișnuite, acesta nu este concentrat pe CE mănânci, dar pe CÂND mănânci.

Oamenii o fac pentru sănătate și pierdere în greutate și își prelungesc, astfel, viața.

Totuși, ideea din spatele postului intermitent nu este una nouă. Unele culturi îl practică din motive religioase, altele din cauza stilului de viață. Postul se practica și în spitale - totul pentru menținerea sănătății și prevenirii bolilor. Mai mult, postitul este un lucru la care toate organismele sunt bine adaptate.

În 2014, Mark P. Mattson și Valter D. Longo de la „Johns Hopkins University School of Medicine” au făcut o cercetare extinsă asupra postului și au rămas uimiți:

„Postul are potențialul de a încetini îmbătrânirea și de a ajuta la prevenirea și tratarea bolilor, reducând în același timp efectele secundare cauzate de intervențiile dietetice cronice.”

Ce este ritmul circadian și de ce ar trebui să-l urmărim?

Omul este o creatură de zi. Unele dintre funcțiile noastre corporale sunt profund conectate cu soarele.

  • Când soarele răsare, nivelul melatoninei (hormonul somnului) începe să scadă, iar nivelurile serotoninei și hormonilor de stres încep să crească. Metabolismul nostru începe să funcționeze mai bine, tensiunea arterială începe să crească și nivelul de vigilență se ridică în partea principală a zilei.
  • Seara, corpul generează o cantitate redusă de sucuri digestive, nivelul melatoninei începe să crească și devenim somnoroși.
  • În timpul nopții, corpul nostru se odihnește, organele principale se regenerează, iar ficatul efectuează curățarea zilnică. Însă doar dacă nu mâncăm prea târziu înainte de culcare.

Nesincronizarea orelor de masă cu ritmul circadian poate crește riscul de boli cardiovasculare, diabet și îngrașare.

Când metabolismul încetinește, nu putem profita de beneficiile alimentelor așa cum o facem în timpul zilei. Insulina este mai puțin eficientă în scădea nivelului de zahăr în sânge, stomacul are nevoie de mai mult timp pentru a digera mâncarea, alimentele digerate pe jumătate rămân mai mult în intestinul nostru și formarea rezervelor de grăsime este optimală.

Încetează să mănânci seara devreme - este important dacă ne pasă de rezistența la insulină, greutatea corporală sănătoasă și somnul de calitate.

Ce se întâmplă în timpul postului intermitent?

Totul depinde de durata postului și tipul de corp. Dar, în general, primele rezultate apar după 12-14 ore fără mâncare.

Dacă postești 16 ore, modificările vor fi subtile, dar pozitive:

  • Ficatul are deja mai puțină glucoză stocată și toate substanțele nutritive din fluxul sanguin au ajuns acolo unde este nevoie.
  • Nivelul de insulină scade, iar intestinele lucrează la ultima ta masă în pace.
  • Nivelul hormonilor de stres este scăzut, s-ar putea să te simți și fără energie.
  • Mintea ta trebuie să fie clară și concentrată.

Postul intermitent pentru o perioadă mai lungă va avea un efect mai mare.

  • Din cauza lipsei de glucoză, corpul intră încet în stare de cetoză.
  • După aceea, principala sursă de energie pentru organism devine propria grăsime corporală.
  • Celulele au o rezistență mai mare la stres, utilizarea grăsimilor corporale este ridicată și detoxifierea decurge în viteză maximă.

Dacă ai posti zile întregi, lucrurile s-ar intensifica și mai mult. Cu toate acestea, după câteva zile de neliniște, foame și oboseală, te vei simți acum viu, energizat și neobișnuit de slab.

  • Mergi la baie pentru a urina mai des și ai scăpat de balonare.
  • Datorită vizitelor constante la baie, consumi mai multă apă.
  • Cetoza lucrează la modul complet.

Totuși, nu-ți recomandăm să urmezi postul mai mult de câteva zile. În orice caz, îți sugerăm să discuți cu medicul despre post, dacă dorești să-l ții o perioadă mai îndelungată.

Și acest lucru este dovedit?

Postul intermitent este o practică destul de bine studiată - atât pe animale cât și pe oameni.

În timp ce studiile pe organisme simple și șoareci au arătat că postul intermitent într-adevăr poate prelungi viața, „în cazul oamenilor ajută la reducerea obezității, hipertensiunii arteriale, astmului și artritei reumatoide, au scris Mark P. Mattson și Valter D. Longo.

Cercetările pe șoareci au demonstrat că nivelul de adiponectină - hormonul slăbirii -crește dramatic ca răspuns la postul intermitent. Când nivelul de glucoză din ficat scade, rezistența la insulină scade și face metabolismul mai eficient, formarea rezervelor de grăsime scade și ea, iar arderea grasimilor este optimală.

Ei bine, cum să încep?

  • Gândește-te ce ar fi mai ușor pentru tine - să nu mănânci micul dejun sau să te bucuri de cină mai devreme și să eviți gustările după aceea.
  • Dacă sari peste micul dejun și mănânci doar între prânz și 20:00, începe să mănânci micul dejun încetul cu încetul mai târziu până ajungeți la prânz.

Fă tot posibilul ca să menții noul obicei și bea multă apă în atunci când nu mănânci.

Ai nevoie în prevenirea atacurilor de foame ce apar seara?

Arzătorul de grăsimi pe timp de noapte ajută, de asemenea, la suprimarea poftelor ce apar noaptea târziu și împiedică transformarea caloriilor în grăsimi. Îți îmbunătățește metabolismul și menține funcțiile ficatului.

Produse pentru tine

CONTROLUL POFTELOR
-71%
Preț special 119,90  RON Preț obișnuit 409,60  RON
Vezi produsul